كفش تبريز
كفش تبريز

كفش و پوتين ايمني

كفش ايمني يا كفش كار نوعي كفش است كه براي استفاده در محيط‌هاي كار طراحي و ساخته مي‌شود. پركاربردترين آن مجهز به زرهي فولادي يا كامپوزيت در جلو كفش است كه مقاومتي بالاتر از ۲۰۰ ژول دارد از آسيب ديدگي و قطع احتمالي انگشتان پا در موقع افتادن اجسام سنگين جلوگيري مي‌كند. كفش كار يكي از اولين ضروريات براي رعايت ايمني كار است.

كفش ايمني از مهمترين تجهيزات حفاظت فردي ميباشد كه پاي افراد را از سقوط اجسام سخت و سنگين محافظت ميكند .

كفش هاي محافظ به دسته هاي مختلف كفش كار كارگري و مهندسي ، كفش عايق برق ، كفش پرسنلي و اداري تقسيم بندي ميشوند.

حتما اين شعار معروف را شنيده‌ايد كه اول ايمني بعد كار و همين حقيقت، سرمشق بسياري از كارگران زحمتكش موفق و البته كارفرمايان فهميده و خوش آتيه است. بد نيست بدانيد كه يكي از مهم‌ترين وجوه ايمني، داشتن ابزار مناسب و لباس محافظ در برابر صدمات احتمالي ناشي از كار و فعاليت كارگاهي است و بين وسايل ايمني پركاربردترين و مهم‌ترين آنها، كفش ايمني و كار است كه با وجود آن مي‌توانيد در برابر اجسام تيز و برنده، سقوط اشياء، سطع لغزنده و الكتريسيته از قلب دوم خود محافظت كنيد. با دانستن ويژگي هاي يك كفش ايمني خوب، مي‌توانيد يك كفش مناسب و استاندارد تهيه كنيد.

انواع زيره : 

زيره كفش هاي فروشگاه كفش تبريز بر اساس نوع مصرف و ساخت آنها به انواع مختلف تقسيم بندي مي شوند :

  • زيره پلي اورتان PU : خاصيت ضد سايش ، ضد روغن ، ضد اسيد
  • زيره ترمو پلي اورتان TPU : خاصيت ضد سايش ، ضد روغن ، ضد اسيد ، ضد لغزش
  • زيره رابر RUBBER : خاصيت ضد سايش ، ضد روغن ، ضد اسيد ، ضد لغزش مقاومت بالا و ارتجاعي

انواع رويه كفش كار :

  • رويه چرم گاوي
  • رويه چرم مصنوعي ميكروفيبر
  • روچه چرم نبوك
  • رويه چرم جير ، اشپالت و طبيعي
  • رويه پارچه اي
  • رويه لاستيكي ROBBER – PU

كفش عايق برق به دو دسته ولتاژ ضعيق ( تا ۴۸۰ ولت ) و عايق برق فشار قوي ( تا ۱۸۰۰۰ ولت ) تقسيم بندي مي شوند .

 

بررسي انواع رويه كفش و پوتين ايمني

رويه كفش ايمني قسمتي از كفش است كه بيشترين تماس را با پا دارد و نقش مهمي در محافظت از پا در برابر خطرات دارد. رويه كفش ايمني معمولاً از موادي مانند چرم، پارچه، يا پلاستيك ساخته مي‌شود.

انواع رويه كفش ايمني عبارتند از:

رويه چرم:

چرم يكي از رايج‌ترين موادي است كه براي ساخت رويه كفش ايمني استفاده مي‌شود. چرم طبيعي از مقاومت بالايي در برابر سايش و پارگي برخوردار است و همچنين مي‌تواند در برابر روغن‌ها و مواد شيميايي مقاوم باشد. چرم مصنوعي نيز در حال حاضر به طور فزاينده‌اي در ساخت رويه كفش ايمني استفاده مي‌شود. چرم مصنوعي از چرم طبيعي ارزان‌تر است و همچنين مي‌تواند در برابر شرايط آب و هوايي شديد مقاوم‌تر باشد.

پارچه:

پارچه نيز يكي از موادي است كه براي ساخت رويه كفش ايمني استفاده مي‌شود. پارچه‌هاي مختلفي مانند پارچه‌هاي نايلوني، پلي‌استر، يا كتان مي‌توانند براي ساخت رويه كفش ايمني استفاده شوند. پارچه‌هاي نايلوني و پلي‌استر از مقاومت بالايي در برابر سايش و پارگي برخوردار هستند و همچنين مي‌توانند در برابر آب مقاوم باشند. پارچه‌هاي كتان نيز از تنفس‌پذيري بالايي برخوردار هستند و مي‌توانند در محيط‌هاي گرم و مرطوب استفاده شوند.

پلاستيك:
پلاستيك نيز يكي از موادي است كه براي ساخت رويه كفش ايمني استفاده مي‌شود. پلاستيك از مقاومت بالايي در برابر سايش و پارگي برخوردار است و همچنين مي‌تواند در برابر شرايط آب و هوايي شديد مقاوم باشد. پلاستيك همچنين مي‌تواند در برابر مواد شيميايي مقاوم باشد.

انتخاب نوع رويه كفش ايمني بايد با توجه به محيط كار و نوع خطرات احتمالي انجام شود. به عنوان مثال، اگر در محيطي كار مي‌كنيد كه احتمال افتادن اجسام سنگين وجود دارد، بايد از رويه‌اي استفاده كنيد كه از مقاومت بالايي در برابر سايش و پارگي برخوردار باشد. اگر در معرض خطر مواد شيميايي هستيد، بايد از رويه‌اي استفاده كنيد كه از مقاومت بالايي در برابر مواد شيميايي برخوردار باشد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ] [ ۰۳:۳۵:۱۸ ] [ كفش تبريز ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی